Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Strona internetowa Zarządu Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa ZDIR jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i jest dostępna pod adresem www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl. U góry strony znajdują się zakładki umożliwiające zaznajomienie się z działalnością jednostki oraz zasadami korzystania z usług dla osób ze szczególnymi potrzebami. W prawym rogu znajduje się ikonka oznaczona symbolem dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami, umożliwia ona dobór bardziej czytelnej czcionki, dostosowanie koloru tła oraz kontrastu, powiększenia/zmniejszenia czcionki.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 30.03.2020 r.
Ostatnia aktualizacja z dnia 30.03.2022 r.
Metoda przygotowania oświadczenia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pani Sylwia Skowrońska , zdp@zdprybnik.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 32 4227478. Tą sama drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępniania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodekrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikacje mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądanie będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Informacje uzupełniające
Data publikacji strony internetowej: 27.01.2020 r.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 27.01.2025 r.
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
44-200 Rybnik
Ul. Jankowicka 49
Tel. 32 4227478
Faks. 32 4227479
E-mail: zdp@zdprybnik.pl
Strona internetowa: www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl
Adres skrzynki podawczej SEKAP: https://www.sekap.pl/id/27949
Skrytka ePUAP: /ZDPRYBNIK/skrytka
Skróty klawiszowe:
Strona korzysta ze standardowych skrótów klawiszowych.
Dostępność architektoniczna
Po prawej stronie budynku funkcjonuje parking. Na parkingu znajduje się wydzielone i prawidłowo oznaczone na niebiesko 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku prowadzą 2 wejścia:
- od strony parkingu tylko dla pracowników,
- dla interesantów przeznaczone jest wejście od głównej ulicy, do którego prowadzą schody.
Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek oznaczony tabliczką przywołujący pracownika ZDIR, przeznaczony dla wszystkich osób ze szczególnymi potrzebami, którym sprawia trudność pokonanie schodów. Schody do wejścia głównego po lewej stronie wyposażone są w poręcz.
Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników ZDIR przy wejściu do budynku za pomocą schodołazu.
Jednostka nie posiada windy ani toalety dostosowanej dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się tablica informacyjna, która ma za zadanie ułatwić poruszanie się po budynku i umożliwić odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia a bezpośrednio pod nią umieszczono plan tyflograficzny ZDIR, który odzwierciedla przestrzeń danej kondygnacji oraz najistotniejsze jej elementy oznaczone w alfabecie Braille’a. Przy każdym pomieszczeniu znajduje się tabliczka z opisem biura. Istnieje możliwość obsłużenia osób ze szczególnymi potrzebami na parterze, w szczególności pokój nr 7 udostępniany jest na czas obsługi interesanta. W jednostce znajduje się przenośna pętla indukcyjna. Do ZDIR można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Informacja o dostępności tłumacza migowego
Placówka nie posiada tłumacza języka migowego. W dedykowanym pomieszczeniu znajduje się pętla indukcyjna do obsługi osób słabo słyszących. W przypadku wywołania pracownika ZDIR do obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami, pracownik ten niezwłocznie udaje się do wskazanej osoby i przeprowadza rozmowę wstępną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy.
Po ustaleniu przedmiotu sprawy pracownik ZDIR może:
- udzielić niezbędnej porady lub wyjaśnień;
- wezwać pracownika merytorycznie odpowiedzialnego;
- odebrać od klienta i potwierdzić wpływ do ZDIR pisma/wniosku następnie przekazać go do zarejestrowania
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą zrealizować swoje sprawy w ZDIR korzystając z:
- pętli indukcyjnej znajdującej się w dedykowanym pomieszczeniu ZDIR;
- usług tłumacza języka migowego, w tym celu należy zgłosić chęć rozmowy z tłumaczem co najmniej 3 dni wcześniej za pomocą: poczty elektronicznej (zdp@zdprybnik.pl), faksu: 32 422 74 79, listownie na adres ZDIR, platformie ePUAP: /ZDPRYBNIK/skrytka.